середу, 16 березня 2011 р.

Як біля президента 3 день голодують майданівці

"Я розмовляв з тими дорожними майстрами, що підписали дефектний акт на 212 тисяч гривень за пошкоджену плитку на Майдані. Вони ж навіть не знали, що вони підписали. Думали, що поняті. Повний брєд!" - посміюючись і мружачись на яскравому сонці, розповідає головний обвинувачений майданівець Сергій Мельниченко.

Він на чолі "Коаліції учасників помаранчевої революції" разом з іншими активістами та представниками підприємців розпочав акцію на Майдані в листопаді 2010. Мітингували проти нового Податкового кодексу, який обмежував в першу чергу платників єдиного податку, мілких підприємців.

Через масштабні протести президент Янукович пообіцяв піти на зустріч людям, ветував Закон. 3 грудня Майдан розігнали, а пізніше виявилось, що перемога все ж була не повною і новий кодекс вдарить по підприємцям.

Проти 8 протестувальників міліція завела кримінальні справи по формальним причинам - пошкодження плитки, перекриття Хрещатику і пошкодження авто. Через це активісти почали голодувати і вимагати звільнити міністра Могильова.

Зранку Мельниченко приєднався до голодування під стінами Адміністрації президента. Разом з ним - ще 15 активістів, в тому числі Олександр Місюра, який почав голодувати першим і тримається вже 3 день.

Голодуючі вимагають у президента відставки Міністра внутрішніх справ Анатолія Могильова (2 дні тому його портрети вимітали і спалювати тут же), а також закриття кримінальних справ проти майданівців.



Між будинками Банкової тихо, майже безвітряно і по-весняному тепло. Протестувальники відігріваються і розбираються з технікою. У них ноутбук, підключений до генератора, через який намагаються встановити веб-камеру в Інтернет. Якщо вдасться, кожен зможе спостерігати за голодуванням он-лайн.

- Чому ви були першим? - питаємо в голови правління Блоку соціального партнерства «Порядок і Достаток» Олександра Місюри.

- Проявив ініціативу, - посміхається вже не молодий активіст, - Взагалі, Мельниченко ж очолює КУПР - Коаліцію учасників помаранчевої революції, багато хто асоціює собі це одразу з політикою. А моя організація не має ніяких таких забарвлень.



- Ви ж тут і ночуєте? Холодно тут вночі?

- Холодно! Особливо вранці, - гірко посміхається Місюра, - але у мене тут каремат, ковдра. Закутуюсь і так ночую.

- Може закликати людей, хай вони вам чай гарячий носять?

- Який чай? Можна тільки воду, - показує пан Олександр на блок з мінералкою.

- Ми йому вже казали, поберіг би себе, - втручається в розмову Мельниченко, - у нього ж і тиск, то ми молоді... Але ні. Жартуємо, що 40 днів будемо голодувати, як піст.



Розпитуємо Мельченко про розслідування його псування Майдану. Він охоче переповідає свої митарства, як детективну історію:

- Ну ви ж знаєте, ми злочинці. Вигадали зі злочинним умислом зіпсувати плитку на Майдані. Я ніби-то створив для цього злочинне угрупування - так вважає слідчий.

З 6 людей, яким я ніби-то наказував забивати прути в Майдан, я знав лише Романа Федчука, з іншими під час протестів був трохи знайомий. Хто такі Заплаткін і Грузінов (один сидить, інший в бігах від слідства зараз) я не маю жодного поняття. В очі не бачив. Багато з них не були під час встановлення, Ігор Гаркавенко взагалі знаходився в Харкові в ті дні.

Дивіться, як ставили намети в ніч з 21 на 22 листопада? Їх привіз координаційний штаб підприємців. Цей великий військовий намет має лише 16 строп - тобто 16 людей мають його натягувати. Плюс тримати опори... Там не менше 30 людей треба для встановлення. Хто були ті люди? Хто тепер вже скаже, якщо мітингували тоді більше 10 тисяч людей.

Уявіть, хтось сидить дома і дивиться новини, як в'яжуть за пошкодження Майдану і думає: і я ж там був з тими прутами...



До речі, прути забивали між плитами, у проміжках. В граніт їх ввігнати неможливо. Я кажу - виставляю ящик шампанського тому, хто знайде хоч одну пошкоджену плитку. Їх там немає, я ходив і дивився.

Я розмовляв з тими дорожними майстрами, що підписали дефектний акт на 212 тисяч гривень. Вони ж навіть не знали, що підписали. Їх привезли 3 грудня на Майдан, вони розповідають - там були невідомі їм люди в формі дорожного управління, що зносили намети. Потім їм дали підписати документи, як понятим. Потім виявилось, що це експертний висновок ніби про вартість ремонту.

- Ви також єдиний, кого звинувачують в перекритті Хрещатику, правильно?

- Так, це тому що я подавав заяву на акцію. Загалом мені загрожує до 10 років тюрми за це. Там взагалі смішно. Я ніби спричинив багатотисячний збиток. По-перше, 237 тисяч гривень ми винні "Vodka-бару" під майданом, у якого після нас ніби почала текти стеля.

Потім порахували мені пошкодження машин "Range-rover", "Тойота" під час перекриття Хрещатику, пошкодження огорожі - опитано було сотні водіїв. Також я маю заплатити за вивезення сміття і відновлення зелених насаджень. Ну, звісно, грудень, зелені насадження. Там десь 7600 виходить.



Цікаво, що до того за тиждень 16 листопада у нас була така сама акція, так само зупинився рух машин, бо було багато народу і так само на мене склали акт про порушення. Але по тій справі я 14 грудня отримав виправдовувальний вирок суду. А тут - 10 років можу отримати.

4 березня вже закінчили розслідування і нас по черзі запрошують знайомитись з матеріалами справи. Мені йти 17 березня. Може одразу підпишу і не буду читати, щоб не було як з Луценко. Чи по швидко, чи повільно...

Ще під час розслідування, щоб мене затримати, підсилали ДАІшників караулити моє авто. Забрали документи без пояснення причин зупинки і тримали більше години, поки я не сказав, що піду писати заяву про грабунок документів. На наступний день ті ж ДАІшники розповідали мені чисто по-людськи, що через мене до ночі сиділи і писали пояснення, як мене відпустили.

Я по рації чув, як їм казали "Найди до чого вчепитись". Вказівка зверху - це взагалі характерний діагноз всіх цих справ проти нас, - каже Мельниченко.

За його словами, 3 день голодування - це тільки початок і звільнити міністра для нього - завдання реальне.

Свідомо

Немає коментарів:

Пам’ятай про Крути Молодь пам’ятає Шухевича